از ارنست پرون تا اسفندیار رحیم مشائی؛



برخی از مورخان ارنست پرون را یکی از مرموزترین دوستان آخرین پادشاه ایران می‌دانند. اگر ارنست پرون را نمی‌شناسید، قبل از خواندن ادامه این پست، با کلیک بر روی این لینک ابتدا با او آشنا شوید!

جایگاه اسفندیار رحیم مشائی در دفتر ریاست جمهوری احمدی نژاد نیز مانند پرون بسیار مرموز است. او یک روستا زاده شمالی است. هیچ سابقه مستند مبارزاتی پیش از انقلاب ندارد. با احمدی‌نژاد در خوی آشنا شد. سالها عضو وزارت اطلاعات بود و سابقه خوبی هم در این وزارت نداشت.(منبع ویکی‌پدیای فارسی)

اسفندیار رحیم مشائی منفور خیلی افراد است.(منبع آفتاب) جنجالی ترین حکم حکومتی خامنه‌ای درمورد برکناری اوست. برخی مراجع قم برعلیه او فتوی داده‌اند. (منبع ویکی‌پدیای فارسی) طرفداران احمدی‌نژاد بر علیه او طومار جمع می‌کنند. (منبع عصرفردا 1)حتی در اسناد ویکی‌لیکس نیز مورد توجه قرار گرفته است. (منبع عصرفردا 2)

یکی از مداحان مذهبی معروف تهران، رحیم مشایی را به «عضو جنسی» احمدی‌نژاد تشبیه کرده است.(منبع سایت دیگربان) این درحالی است که این «عضو جنسی»! بخش عمده‌ای از وقتش را با هنرپیشه‌گان زن جوان سینمای ایران می‌گذراند. (منبع ایران‌خبر)

در مورد همجنسگرا بودن وی لطیفه‌های زیادی وجود دارد. در فضای مجازی همچنین به وجود یک رابطه عمیق همجنسگرایانه میان او و محمود احمدی‌نژاد نیز پرداخته شده است.(منبع وبلاگ) اما منابع رسمی‌تر شاید به دلیل نبود مدرک کافی حداقل به این روشنی از وجود چنین رابطه جنسی سخن نمی‌گویند. یک سایت رسمی چندی پیش، واقعیتی به نام «اسفندیار احمدی‌نژاد» را مورد مطالعه قرار داد.(منبع شفاف نیوز) با توجه به اینکه بر اساس قوانین ایران، زن حق دارد فامیل شوهر را بر خود بنهد، تحلیل سایت مزبور می‌تواند اشاره‌ای به چنین رابطه‌ای تلقی شود.

صرفنظر از اینکه یک رابطه فاعل و مفعولی جنسی میان احمدی‌نژاد و رحیم‌مشایی مجود داشته باشد یا خیر، این موضوع تا زمانی که توسط یکی از طرفین به طور خاص تائید یا تکذیب نشود قابل اثبات نیست. البته احمدی‌نژاد پیش از این در دانشگاه کلمبیا و در یک اظهار نظر کلی تاکید کرده است که:« ما در كشورمان مانند كشور شما همجنسباز نداريم!»(منبع الف)

۲ نظر:

  1. از هیچ کدوم خوشم نمیاد ولی مزخرف گویی هم حدی داره!!!

    پاسخحذف
  2. از هیچ کدوم خوشم نمیاد ولی مزخرف گویی هم حدی داره!!!

    پاسخحذف