اگرچه حجتیه ای ها و اجداد فکری آنان سابقه خیلی طولانی دارند، ولی شاید نظریه ظهور را بشود محصول سید احمد فردید دانست. اگرچه هیچ اثر مکتوبی برای اثبات یا انکار این ادعا وجود ندارد. خلخالی به نوعی شاگرد فردید و بسط دهنده نظریه او در حوزه عمل و در دادگاه ها بود. اتهام «محاربه با امام زملن» از کشفیات خلخالی بود. ادامه دهنده راه خلخالی، این بار در وزارت اطلاعات سعید امامی بود.
رحیم مشایی شاگرد تفکر سعید امامی در وزارت اطلاعات بود. او بر خلاف سعید امامی بجای فعالیت عملی در حذف عوامل تاخیر در ظهور، به کار فرهنگی و جذب 313 یار وفادار امام زمان پرداخت. او موفق شد مصباح یزدی را که پیش از آن عالیجناب خاکستری قتلها بود، از یک صادرکننده فتوی برای قتل تبدیل به مرجع و پایگاه اصلی فکری این گروه در قم کند. موسسه امام خمینی امروزه اتاق فکر نظریه ظهور است.
خلاصه نظریه ظهور
در این نظریه هدف از بعثت پیامبر و حتی فراتر از آن، هدف از خلقت برپایی حکومت امام زمان است.
قرآن یک کتاب آموزشی نیست. قرآن، نبوت، امامت، روایات و احادیث، همگی ابزارهای برقراری حکومت امام زمان است.
خداوند به خاطر ملاحظاتی که با شیطان دارد، برای برقراری حکومت امام زمان نیاز به یاری بشر دارد.
برقراری حکومت امام زمان به کمک افراد خاصی که به نوعی رابطه مکاشفه یا حتی ملاقات حضوری وی نایل شدهاند مقدور میشود.
مردم عوامی هستند که نقشی در برقراری حکومت مزبور ندارند.
استفاده از هر ابزاری برای رسیدن به هدف مجاز است.
روحانیون سنتی باعث شدهاند تا «ظهور» بیش از یک هزار سال به تعویق بیافتد. آنان باید پاسخگوی این کارشکنی خود باشند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر