تغییر قوانین سایت بالاترین در چند روز اخیر موضوعی است که در بسیاری از رسانه های دوست و دشمن بازتاب داشته است. پس دیگر یک مسئله داخلی بالاترینی نیست. بر خلاف تصور خیلی از ما، این تغییرات (صرفنظر از بستنش برخی از کاربران) طبعات خیلی خوبی هم داشت. همانطور که می دانید دیروز پس از مدتها یک لینک موافق نظام به زحمت(و البته با تقلب در انتخاب موضوع) توانست داغ شود. یکی از کاربران خوب بالاترین به نام اومیگون در اینجا کامنتی گذاشته بودند. ابتدا این کامنت را با هم بخوانیم:

«به شخصه خوشحالم که از داغ شدن لینکتون خوشحالین. امیدوارم که لینکهای داغ دیگری رو هم داشته باشین. به فضای دموکراسی خوش آمد می گم. همانطور که میبینید سخته و باید برای دونه دونه ی این رای ها زحمت کشید و یا امیدوار بود........ ایران مال همه ی ماست و اول و قبل از شما این ماییم که باید دوباره یادبگیریم که در کنار هم و عقاید هم رو تحمل کنیم»

همه می دانیم که اکثریت کاربران بالاترین را سبزها تشکیل می دهند. ما سبزها مدعی هستیم که طرفدار دموکراسی و سکولاریسم هستیم. مگر داغ شدن لینک طرفداران نظام جز در سایه دموکراسی اتفاق افتاد؟ پس چرا ما باید از اینکه چماق وتوی رای منفی از ما گرفته شده ناراحت باشیم؟ اگر واقعا ما بی شماریم و به اعتقادات دموکرات منشانه خودمان نیز پایبندیم، خیلی هم باید خوشحال باشیم که لینک دوستان غیر همفکرمان داغ شده. به قولی ما باید جانمان را هم بدهیم تا آنان بتوانند حرفشان را بزنند. بگذاریم این دوستان جدیدمان هم با مفهومی به نام دموکراسی آشنا شوند و بدانند که حتی اگر آنان نیز رای کافی داشته باشند، داغ شدن لینکشان در سایت (به قول آنان ضد اسلامی و ضد انقلابی) بالاترین ممکن و مقدور است.

بگذارید جذب حداکثری و دفع حداقلی که آنها فقط شعارش را می دهند، ما در عمل نشانشان بدهیم. به این ترتیب می توانیم به فعالیت در این سایت دلگرمشان کنیم و کاری کنیم که آنها که در خیابان چماق به رویمان می کشند، مارا از نزدیک ببینند، لینک هایمان را بخوانند. با افکارمان آشنا شوند و حرفمان را بشنوند. چه اشکالی دارد؟

گفتگوی تمدنها یعنی همین. دموکراسی خواهی قرص و کپسول ندارد که از آمریکا و اروپا بیاوریم و بریزیم در حلق هم میهنانمان و آنها را دموکرات کنیم. باید وقت بگذاریم. باید آستانه تحملمان را بالا ببریم. به نظر من بهترین موقعیت برای ما فراهم شده تا بتوانیم به بخشی از هم میهنانمان که هنوز فکر می کنند باید یک نفر به شکل مطلقه بر آنها حکومت کند، آموزش کرامت انسانی بدهیم. و چه جایی بهتر از بالاترین؟

من از همه سبزهای واقعی می خواهم که اولا فعالیت خود را در سایت دوچندان کنند و لینکهای مناسب و بیشتری به بالاترین اضافه کنند، ثانیا به لینکهای برادران ارزشی مان منفی ندهند تا لینک آنها هم در فضای دموکراتیک و بسته به آرا داغ شود. از این برادران ارزشی هم می خواهم که تقلب را کنار بگذارند و موضوعات درست برای لینکشان انتخاب کنند (هنر و ادبیات برای عکس رهبرتان موضوع مناسبی نیست)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر